1 de juny 2011

Erste tag (primer dia)

13:00 h Estem a Sants amb la Marina, que és la última persona en dir-me adéu en persona. Pujo al tren, on hi haurà ja l'Esther i el Victor. L'Esther és la meva futura companya d'Ecoinvent, el lloc de treball, i el Victor el seu xicot, que l'acompanya aquests primers dies.

14:00 h Facturant l'equipatge amb Vueling, ja tenim els primers problemes: la lletra petita no ha fet detectar a l'Esther que duia sobrepes, recàrrega de molts euros per dur una segona maleta... :(

15:35 h Ja estem a l'avió, mig buit, i dormim una migdiada.

17:30 h Arribada a Zürich plujós, gris i ennuvolat. Jo vaig en xancles i no tinc unes bambes de recanvi. Tampoc tinc paraigües, perquè la maleta pesava massa i vaig haver de sacrificar alguna cosa... Comprem els tickets mensuals de transport, hiper-clavada de 120 CHF (francs, o com diu l'Albert, chèflins).

18: 15 h Ens separem en 2 camins, jo agafo el tram i ells el tren fins a la seva residència. Arribo tota empapada de cap a peus, però per sort trobo la residència molt fàcilment. Ja tinc 2 dels companys de pis allà, decideixo dutxar-me i em conviden a un plat de pasta, ja que els supermercats estan a punt de tancar...

20:00 h Em truca l'Esther. S'han quedat al carrer, doncs arriben a la seva resi i no es troben amb la persona responsable de la seva habitació perquè està de vacances. La truquen, i diu que no els hi poden donar habitació fins el dia 1 de juny. "Busqueu-vos la vida, un hotel!" Ho comento amb els companys de pis i els acollim a casa. Han de refer tot el camí (travessar de sud a nord tota la ciutat) i per sort poden deixar les maletes a un noi que troben randomly (que sortia de la seva habitació per anar a buscar una pizza).

21:30 h Arriben tots morts, els acollim, els meus companys de pis els hi ofereixen també sopar, llen¢ols (no tinc c trencada), funda nòrdica... vaia liada, el primer dia i ja quedem com uns pobres morts de gana sense sostre! Ens quedem allà tots xerrant una mica, entre italià, anglès i castellà (n'hi ha alguns que també el parlen). Vaja, de tot menys alemany, qui ho diria!

23:00 h Ens n'anem a dormir, muntem #acampadazurich a la meva habitació, reclamant els drets de tenir una casa i la falta de comunicació interna entre els de la feina i els de la residència. Si no fos perquè jo ja tenia casa, estaríem tots, en un univers paral.lel, sota un pont de Zürich.


Avui ens hem llevat aviat, i almenys l'Esther i jo hem pogut anar a treballar juntes. Encara plovent (xirimiri d'aquell que cala) hem anat fins a la feina, amb un cafè to-go i un crossant. Ens han rebut molt bé aquí a Ecoinvent, ho tenien tot mega-preparat! Aquesta eficiència Suïssa... Ara ja estem instal.lades al nostre despatx, amb els nostres ordinadors i la documentació necessària (survival guide) per a tothom qui vingui a treballar de fora. Aquesta setmana no hi ha gaire gent aquí, sembla que és perquè demà és la festa nacional Suïssa, i divendres tothom agafa pont (nosaltres també perquè bàsicament estaríem soles). Els nostres companys aniran arribant la setmana que ve, n'hi ha un que arriba divendres... take it easy!

Esperem que tots els entrebancs només siguin un senyal de que el que arribarà serà molt millor! Avui toca fer la compra al super abans que tanquin (ja veig que serà el pa de cada dia) i després arribarà l'Albert des de Luzern a veure'm!!! :)

Un petó a tothom (espero no haver d'escriure des d'aquest ordinador, perquè tema accents és un tostón) !!!

2 comentaris:

Garriga ha dit...

Així que escrivint des de la feina eh? jeje Vaia vaia...


fins despréees!

altersix ha dit...

Nena, que jo em pensava que estaries tant atrafagada que encara no hauries tingut temps de "nudrir" el teu cuadern de viatges! Estic d'acord amb el 2cv blau amb els xeflins i que quina falta de seriositat escriure a la feina!!!
Ja veuràs quan descobreixin la teva maleta plena de cogombres.(he,he)
Et recomano que vegis la pelicula: Los ladrones de cuerpos.(Versió antiga)
Anims!!!! Desde una sana enveja, s'et segueix. Ptonasso