3 de juny 2011

Comença la burocràcia... i les compres!

Que és aquella part que fa tanta mandra i tothom intenta rebutjar. Però s'ha de fer!

¿I com s'ha de fer, si les oficines obren només pels matins, i nosaltres treballem tot el sant dia? La veritat, no ho sé. Volia aprofitar avui, que l'EMPA tanca per pont, i anar a registrar-me a l'oficina d'immigració del meu barri. Sort que els vaig avisar que hi aniria, perquè quan hi he arribat me l'he trobat tancada, també per pont. No em van avisar que estaria tancada! El meu últim recurs és anar-hi un dia de cada dia a les 8 del matí, i arribar a la feina quan pugui. El següent pas serà obrir el compte bancari. Haurem d'anar a l'oficina més propera de la feina, què hi farem.

De moment ja tinc el mòbil suís, que ja és un gran què! Ha estat molt fàcil: només necessites el passaport i una adreça suïssa de residència. Encara haig de posar el meu nom a la bústia, perquè aquí, si no hi tens el teu nom, és com si no existissis, i la carta no t'arribarà mai.

També he fet les primeres compres importants per a subsistir. Coses curioses com ara un tupper per anar a la feina (amb coberts inclosos), i una tassa de cafè amb llet, també per a la feina. Allà tothom té la seva tassa, i hi ha una cafetera on has d'apuntar-te en una llista, i marcar una ratlleta cada cop que beus cafè (perquè al final ho acabes pagant, a un mòdic preu de 0,20 CHF). D'això de les llistes per apuntar-te, ja us en faré 5 cèntims més, perquè s'hi mereix una entrada sencera...

Aquesta tarda baixaré al centre a fer més compres... necessito un paraigües i unes bambes decents! I és que per a viure a una nova ciutat, primer has d'invertir capital, després ja cobrarem tots a final de mes!


(no tinc càmera, per tant no tinc fotos encara... espero fer-ne en breu)

2 comentaris:

cris :) ha dit...

:)ànims!

Miryam ha dit...

Com t'agrada tastar la burocràcia de tot arreu on vas, eh? Disfruta-la!

Que vagi molt bé la primera setmana sencera!

Un petonàs